Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Lubelskim

Logo - Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Lubelskim

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Finansowy
Adres komórki

Lwowska 68, 22-600 Tomaszów Lubelski

Telefon
+48 84 664 1254
+48 84 665 7912
Fax
+48 84 664 4111
Email

Informacje dodatkowe

WYDZIAŁ FINANSOWY realizuje w szczególności zadania z zakresu:

  1. Opracowywanie procedur planistycznych w zakresie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.

  2. Koordynacja prac związanych z opracowywaniem projektu budżetu i wieloletniej prognozy finansowej powiatu.

  3. Opracowywanie planów finansowych Starostwa oraz planów finansowych realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.

  4. Opracowywanie podziału podmiotowego i przedmiotowego dochodów i wydatków budżetu powiatu, przekazywanie danych ( wycinków planów) budżetowych podległym jednostkom.

  5. Analizowanie i weryfikacja planów finansowych Starostwa i podległych jednostek organizacyjnych oraz sprawdzanie zgodności planów z uchwała budżetową.

  6. Bezpośrednie finansowanie zadań budżetowych nie ujętych w planach finansowych podległych jednostek organizacyjnych.

  7. Realizacja wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami oraz sporządzanie sprawozdawczości o dotacjach i wydatkach na zadania zlecone.

  8. Wykonywanie zadań organu finansowego, w tym przekazywanie środków budżetowych podległym jednostkom do wysokości planu finansowego.

  9. Bieżąca analiza wykonania budżetu oraz przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w uchwale budżetowej.

  10. Przekazywanie, ewidencjonowanie i współuczestniczenie w rozliczaniu dotacji budżetowych.

  11. Prowadzenie dokumentacji związanej z uruchamianiem i rozliczaniem finansowym z tytułu kredytów, emisji obligacji komunalnych oraz lokat.

  12. Sporządzanie okresowych, półrocznych i rocznych sprawozdań oraz informacji z wykonania budżetu.

  13. Opracowywanie informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej powiatu.

  14. Koordynacja wykonywania budżetu i planów finansowych jednostek poległych.

  15. Prowadzenie rachunkowości i księgowości Starostwa jako jednostki budżetowej oraz organu budżetu.

  16. Prowadzenie ewidencji księgowej majątku Starostwa oraz sporządzanie sprawozdań
    w zakresie środków trwałych.

  17. Przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych Starostwa.

  18. Obsługa finansowo-księgowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

  19. Prowadzenie kasy Starostwa.

  20. Windykacja należności budżetowych Starostwa.

  21. Prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży oraz wystawianie faktur VAT.

  22. Skonsolidowane rozliczanie z tytułu podatku VAT obejmujące czynności (transakcje) dokonywane przez jednostki organizacyjne powiatu tomaszowskiego.

  23. Naliczanie i wypłata wynagrodzeń pracownikom Starostwa.

  24. Rozliczenia w zakresie obowiązków płatnika składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy.

  25. Rozliczenia zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.

  26. Przygotowywanie dokumentacji do celów emerytalno-rentowych pracowników Starostwa.

  27. Wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniach oraz prowadzenie dokumentacji zasiłkowej dla pracowników.

  28. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zasad rachunkowości, księgowości i obsługi kasowej.

Wydział przy znakowaniu pism używa symbolu „F”

 


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Kadencja
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Starszy specjalista
Okres obejmowania stanowiska:
od 2013-04-02 do 2013-04-02
Obowiązki:

sporządzanie sprawozdań finansowych zbiorczo Rb-27S, 28S,Rb-Z, Rb-N,kontrola przestrzegania procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ( co najmniej 5 %) w jednostkach podległych,archwizowanie akt zgodnie z obowiazującymi w tym zakresie przepisami prawnymi,


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Starszy specjalista
Okres obejmowania stanowiska:
od 2010-11-21 do 2013-04-02

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 2013-04-02 do 2013-04-02
Obowiązki:

prowadzenie ksiąg rachunkowych dotyczących budżetu Starostwa jako jednostki, zakwalifikowanie do zaksięgowania dowodów księgowych do ujęcia w księgach rachunkowych poprzez naniesienie na każdy dowód symbolu konta, działu , rozdziału,paragrafu, sporządzanie sprawozdań finansowych w zakresie: jednostki budzetowej Starostwa Powiatowego Rb-28S, Rb-Z,Rb-N ,Rb-50, analiza wykonania budżetu jednostki Starostwa Powiatowego oraz zgłasznie zmian do Zarządu w miarę potrzeb, archwizowanie akt zgodnie z obowiazującymi w tym zakresie przepisami prawnymi,kontrola przestrzegania procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ( co najmniej 5 %) w jednostkach podległych

 

 


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referent

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Starszy specjalista
Okres obejmowania stanowiska:
od 2013-04-02 do 2013-04-02
Obowiązki:

prowadzenie rejestru zakupów i sprzedaży związanej z działalnością opodatkowaną podatkiem VAT, wystawianie i ewidencja faktur Vat, prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej dla środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, dekretowanie rachunków i faktur,archwizowanie akt zgodnie z obowiazującymi w tym zakresie przepisami prawnymi,kontrola przestrzegania procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ( co najmniej 5 %) w jednostkach podległych


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Główny specjalista
Okres obejmowania stanowiska:
od 2013-04-02 do 2013-04-02
Obowiązki:

sprzadzanie kwartalnych sprawozdań , RB-N o należnościach SP ZOZ, Muzeum, RB-Z o zobowiązaniach SP ZOZ, Muzeum, o udzielonej pomocy pulicznej oraz sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych, rozliczanie środków z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich, bieżące wprowadzanie zmian w budżecie powiatu i jednostce na podstawie uchwał Rady i Zarządu Powiatu, prowadzenie ksiąg rachunkowych z zakresu kaucji gwarancyjnych i wadium,sprawdzanie zgodności planów finansowych poszczególnych jednostek budżetowych z układem wykonawczym budżetu powiatu przy każdorazowym sprawdzaniu sprawozdań, kontrola przestrzegania procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ( co najmniej 5%) w jednostkach podległych,archwizowanie akt zgodnie z obowiazującymi w tym zakresie przepisami prawnym


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Starszy specjalista

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Dziura Jacek
Data wytworzenia informacji:
2009-12-11
Osoba wprowadzająca informację:
Dziura Jacek
Dodano do BIP dnia:
2009-12-11