Szczegółowe dane komórki
Lwowska 68, 22-600 Tomaszów Lubelski
+48 84 665 7912
WYDZIAŁ FINANSOWY realizuje w szczególności zadania z zakresu:
-
Opracowywanie procedur planistycznych w zakresie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
-
Koordynacja prac związanych z opracowywaniem projektu budżetu i wieloletniej prognozy finansowej powiatu.
-
Opracowywanie planów finansowych Starostwa oraz planów finansowych realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.
-
Opracowywanie podziału podmiotowego i przedmiotowego dochodów i wydatków budżetu powiatu, przekazywanie danych ( wycinków planów) budżetowych podległym jednostkom.
-
Analizowanie i weryfikacja planów finansowych Starostwa i podległych jednostek organizacyjnych oraz sprawdzanie zgodności planów z uchwała budżetową.
-
Bezpośrednie finansowanie zadań budżetowych nie ujętych w planach finansowych podległych jednostek organizacyjnych.
-
Realizacja wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami oraz sporządzanie sprawozdawczości o dotacjach i wydatkach na zadania zlecone.
-
Wykonywanie zadań organu finansowego, w tym przekazywanie środków budżetowych podległym jednostkom do wysokości planu finansowego.
-
Bieżąca analiza wykonania budżetu oraz przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w uchwale budżetowej.
-
Przekazywanie, ewidencjonowanie i współuczestniczenie w rozliczaniu dotacji budżetowych.
-
Prowadzenie dokumentacji związanej z uruchamianiem i rozliczaniem finansowym z tytułu kredytów, emisji obligacji komunalnych oraz lokat.
-
Sporządzanie okresowych, półrocznych i rocznych sprawozdań oraz informacji z wykonania budżetu.
-
Opracowywanie informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej powiatu.
-
Koordynacja wykonywania budżetu i planów finansowych jednostek poległych.
-
Prowadzenie rachunkowości i księgowości Starostwa jako jednostki budżetowej oraz organu budżetu.
-
Prowadzenie ewidencji księgowej majątku Starostwa oraz sporządzanie sprawozdań
w zakresie środków trwałych. -
Przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych Starostwa.
-
Obsługa finansowo-księgowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
-
Prowadzenie kasy Starostwa.
-
Windykacja należności budżetowych Starostwa.
-
Prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży oraz wystawianie faktur VAT.
-
Skonsolidowane rozliczanie z tytułu podatku VAT obejmujące czynności (transakcje) dokonywane przez jednostki organizacyjne powiatu tomaszowskiego.
-
Naliczanie i wypłata wynagrodzeń pracownikom Starostwa.
-
Rozliczenia w zakresie obowiązków płatnika składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy.
-
Rozliczenia zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
-
Przygotowywanie dokumentacji do celów emerytalno-rentowych pracowników Starostwa.
-
Wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniach oraz prowadzenie dokumentacji zasiłkowej dla pracowników.
-
Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zasad rachunkowości, księgowości i obsługi kasowej.
Wydział przy znakowaniu pism używa symbolu „F”
Pracownicy
sporządzanie sprawozdań finansowych zbiorczo Rb-27S, 28S,Rb-Z, Rb-N,kontrola przestrzegania procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ( co najmniej 5 %) w jednostkach podległych,archwizowanie akt zgodnie z obowiazującymi w tym zakresie przepisami prawnymi,
prowadzenie ksiąg rachunkowych dotyczących budżetu Starostwa jako jednostki, zakwalifikowanie do zaksięgowania dowodów księgowych do ujęcia w księgach rachunkowych poprzez naniesienie na każdy dowód symbolu konta, działu , rozdziału,paragrafu, sporządzanie sprawozdań finansowych w zakresie: jednostki budzetowej Starostwa Powiatowego Rb-28S, Rb-Z,Rb-N ,Rb-50, analiza wykonania budżetu jednostki Starostwa Powiatowego oraz zgłasznie zmian do Zarządu w miarę potrzeb, archwizowanie akt zgodnie z obowiazującymi w tym zakresie przepisami prawnymi,kontrola przestrzegania procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ( co najmniej 5 %) w jednostkach podległych
prowadzenie rejestru zakupów i sprzedaży związanej z działalnością opodatkowaną podatkiem VAT, wystawianie i ewidencja faktur Vat, prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej dla środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, dekretowanie rachunków i faktur,archwizowanie akt zgodnie z obowiazującymi w tym zakresie przepisami prawnymi,kontrola przestrzegania procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ( co najmniej 5 %) w jednostkach podległych
sprzadzanie kwartalnych sprawozdań , RB-N o należnościach SP ZOZ, Muzeum, RB-Z o zobowiązaniach SP ZOZ, Muzeum, o udzielonej pomocy pulicznej oraz sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych, rozliczanie środków z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich, bieżące wprowadzanie zmian w budżecie powiatu i jednostce na podstawie uchwał Rady i Zarządu Powiatu, prowadzenie ksiąg rachunkowych z zakresu kaucji gwarancyjnych i wadium,sprawdzanie zgodności planów finansowych poszczególnych jednostek budżetowych z układem wykonawczym budżetu powiatu przy każdorazowym sprawdzaniu sprawozdań, kontrola przestrzegania procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ( co najmniej 5%) w jednostkach podległych,archwizowanie akt zgodnie z obowiazującymi w tym zakresie przepisami prawnym