Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
poniedziałek, środa, czwartek, piątek - godz. 7.30 - 15.30 wtorek - godz. 8.00 - 16.00
Obsługa Biura Rady Powiatu, Obsługa posiedzeń Zarządu Powiatu Obsługa posiedzeń Komisji Rady Powiatu
Pokój Nr 36 (I piętro) lub telefonicznie w godzinach pracy Starostwa powiatowego w Tomaszowie Lubelskim
Do zadań rzecznika konsumentów należy:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5) wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
6) wytaczanie powództw w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone.